REFAIR OY:n yleiset myynti-, toimitus- ja takuuehdot
Toimitusehto
Toimitusehtomme on vapaasti Helsingin varastostamme sisältäen tuotteen vakiopakkauksen. Erikseen sovittaessa toimitusehdosta voidaan poiketa.
Pakkauskulut
Lähetykset pakataan pahvipakkaukseen, josta veloitetaan 3,00 euroa (€) alv 0% / lähetys. Lavoista veloitetaan seuraavasti: FIN- ja EUR-lava 10,00 euroa (€) alv 0% / kpl ja ns. kertakäyttölava (ei standardien mukainen) 6,00 euroa (€) alv 0% / kpl. Erikoispakkauksista veloitetaan erikseen.
Toimitusaika
Tarjoukset ovat voimassa yhden (1) kuukauden, jollei toisin sovita. Ilmoitettu toimitusaika alkaa siitä päivästä, jolloin toimitusta varten tarpeelliset tiedot tai viimeiset muutokset on annettu REFAIR:ille. REFAIR ei vastaa toimitusviivästyksistä. Refair ei ole velvollinen korvaamaan ostajalle toimittajan toimitusviivästyksestä tai toimituksen virheellisyydestä mahdollisesti aiheutunutta vahinkoa, kuten tuotantotappiota, saamatta jäänyttä voittoa tai muita taloudellisia seurannaisvaikutuksia. Refair ilmoittaa mahdollisesta toimitusviivästyksestä ostajalle heti tiedon saatuaan.
Käytössä olevat kuljetuspalvelut
Kuljetuksen ja kuljetusvakuutuksen kustannuksista vastaa ostaja ellei muuta ole sovittu.
Kuljetuksissa huomioidaan asiakkaan toivomukset ja käytetään yleisiä kuljetusmuotoja. Ensisijaisesti käytämme DB Schenkeriä, Kaukokiitoa, Kiitolinjaa ja DSV Roadia. Tarvittaessa käytämme myös Matkahuoltoa, Postia ja muita kuljetuspalveluita.
Maksuehdot
Normaali maksuehto on 14 päivää netto, jollei toisin sovita. Kassa-alennuksia ei myönnetä. Uusille asiakkaille ensimmäiset toimitukset luovutetaan ennakkomaksua, korttimaksua tai käteismaksua vastaan (ellei toisin sovita). Viivästyneestä suorituksesta veloitamme korkolain mukaisen viivästyskoron (viitekorko +8 %) sekä perintäkulut.
Hinnat ja oikeus muutoksiin
Hinnat ovat arvonlisäverottomia ohjehintoja vapaasti varastossamme Helsingissä välimyyntivarauksin. Nettoarvoltaan alle 100,00 euron (€) alv 0% toimituksista peritään pienlaskutuslisä 8,00 euroa (€). REFAIR OY vakuuttaa kaikki toimittamansa lähetykset tilaajan laskuun, ellei toisin sovita. Vakuutusmaksut (0,5% tavaran verottomasta nettoarvosta) veloitetaan laskutuksen yhteydessä. Tavaran vahingoittuminen tai katoaminen ei ilman erillistä sopimusta oikeuta ostajaa kieltäytymästä sen vastaanottamisesta tai laskun maksamisesta. REFAIR ei vastaa tavaran virheellisyydestä, viivästymisestä tai muusta syystä aiheutuneesta välillisestä vahingosta. Refair pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin etukäteen ilmoittamatta, mikäli esim. valuuttakurssit tai lakisääteiset maksut muuttuvat.
Kylmäainesäiliöiden laskutuskäytäntö
REFAIR myöntää kuuden (6) kuukauden ilmaisen laina-ajan kylmäainesäiliöille. Itse kylmäaine laskutetaan välittömästi toimituksen jälkeen. Jos säiliötä ei ole palautettu REFAIR:iin ilmaisen laina-ajan sisällä, se laskutetaan voimassa olevan tyhjien säiliöiden hinnaston mukaisesti. Mikäli säiliö palautetaan puolentoista (1,5) vuoden sisällä kylmäaineen alkuperäisestä laskutuspäivämäärästä lukien, REFAIR hyvittää alkuperäisen säiliön hinnan. Palautusrahdista vastaa asiakas.
Takuu- ja palautusehdot
Palautukset hyväksytään vain, jos niistä on sovittu etukäteen. Tavaran alkuperäispakkauksineen tulee olla virheetöntä ja se on palautettava rahtivapaasti. Mikäli palautus ei ole aiheutunut virheestä, sen arvosta vähennetään 25% hyvityksen yhteydessä kustannusten peittämiseksi (erikoistuotteiden arvosta vähennetään 50%). Hyvitys tehdään vasta, kun hyvitettävä tavara on saapunut moitteettomassa kunnossa REFAIR:iin ja tarkistettu. Palautuksen yhteyteen tulee merkitä lähetyslistan tai laskun numero, päiväys sekä henkilö, jonka kanssa palautuksesta on sovittu.
Tavara on REFAIR:in omaisuutta siihen asti, kunnes se on kokonaan maksettu. Tämän ajan ostaja on velvollinen pitämään huolta tavaran moitteettomasta kunnosta.
Palautuksien tai vaihtojen käsittely ja hyvitys
Pyrimme käsittelemään kaikki palautukset ja vaihdot 7 päivän kuluessa siitä, kun varastomme on vastaanottanut lähetyksen. Tarkistettuamme palautetun lähetyksen, teemme laskuun palautetun tuotteen osalta hyvityslaskun ja erikseen sovittaessa palautamme maksamanne summan kohtuullisessa ajassa ilmoittamallenne pankkitilille. Käsiteltyämme palautuksen hyvitämme kauppasumman ilman toimituskuluja.
Vaihdetuissa tuotteissa pätevät samat edellä mainitut ehdot. Mikäli vaihdetun tuotteet arvo on alkuperäistä ostosta arvokkaampi, voidaan jäljelle jäävän osuuden maksutavasta sopia niin että se on kaikille osapuolille helpointa ja vaihdon käsittelyn kannalta nopeinta. Palautukseen ja vaihtoihin liittyvissä asioissa voitte ottaa yhteyttä sales@refair.fi
Huomautukset
Huomautukset on tehtävä viiden (5) päivän kuluttua toimituksesta.
Takuuehdot
Myydylle tavaralle ovat voimassa takuuehdot, mikäli maksuehtoja on noudatettu. Myydyille komponenteille uusiin laitoksiin annetaan kahden (2) vuoden ja huoltoon/korjauksiin yhden (1) vuoden takuu toimituspäivämäärästä laskien. Valmiiden laitteiden komponenttitakuu on kaksi (2) vuotta.
Takuu ei kata komponentin tai laitteen viallisuudesta aiheutuneita välillisiä vahinkoja tai korjauskustannuksia, komponentin tai laitteen vaihtamisesta aiheutuneita kustannuksia, ostajan tuotantotappioita, saamatta jääneitä voittoja tai muita välillisiä menetyksiä. Takuu edellyttää, että asennuksessa on noudatettu voimassa olevia määräyksiä, yleisesti hyväksyttyä asennustapaa ja tuotteen asennusohjeita. Takuu ei koske vikaa tai rikkoutumista, jonka on aiheuttanut: virheellinen asennus, hoito, käsittely tai väärät/epänormaalit käyttöolosuhteet; liian suuret jännitevaihtelut tai ylikuormitus; ukkosen aiheuttamat vahingot; jäähdytyskompressorissa on käytetty sopimatonta kylmäainetta tai öljyä.
Takuu raukeaa, jos tuotetta korjataan ilman lupaa, käytetään tarkoitukseen, johon sitä ei ole tarkoitettu tai varastoidaan kosteassa tai muulla tavoin sopimattomassa tilassa. Takuu koskee ainoastaan virheitä, joista tehdään kirjallinen ilmoitus (viimeistään 5 päivää toteamisesta). Takuuvaateen yhteydessä on selvitettävä luotettavasti, mistä ja milloin tuote on ostettu (lasku tai lähetyslista) sekä ilmoitettava vian laatu. Takuun ehtona on, että tavara toimitetaan veloituksetta (rahtivapaasti) REFAIR:in tarkistettavaksi. Mikäli asiakas haluaa viallisen tuotteen tilalle uuden vastaavan tuotteen välittömästi, toimitus laskutetaan täysimääräisenä ja hyvitys tehdään myöhemmin, kun on todettu viallisen tuotteen olevan takuukorvauksen alainen. Takuukorjatun tai viallisen tuotteen tilalle tulevan tavaran rahdin maksaa asiakas. Takuu käsittelyssä olevassa laitteessa ei saa olla asiaankuulumattomia asennustarvikkeita. Kompressorin mukana on oltava sähkörasia. Palautetun tuotteen tulee olla puhdistettu niin, ettei sen käsittely aiheuta terveys yms. haittoja. Takuun perusteella vaihdettu tuote on myyjän omaisuutta.
Muut ehdot
Muilta osin sovelletaan Suomen Teknisen Kaupan ja Palveluiden Yhdistyksen yleisiä myynti¬ehtoja (TK yleiset 2010).